Veelgestelde vragen
Welkom op onze veelgestelde vragen pagina! We zijn blij dat u hier bent om te zien of we u kunnen helpen met uw vragen. Bekijk onze lijst met veelgestelde vragen om te zien of uw antwoord er al tussen staat, en als dat niet zo is, neem dan gerust contact met ons op.
Uw account
Hoe log ik in op de webshop?
Ga naar www.srbeautyshop.be
Klik rechts bovenaan op 'Mijn Account'
Vul jouw e-mailadres en wachtwoord tweemaal in en klik op 'Account aanmaken'
Jouw account is aangemaakt. Je ontvangt spoedig een e-mail met daarin instructies om je account te activeren..
Om te kunnen inloggen moet je alleen nog je e-mailadres verifiëren. Klik op de link op je email uw account word geactiveerd.
Jouw account is aangemaakt. Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in. Je bent nu ingelogd op de website.
Kun je niet inloggen met jouw persoonlijke account of worden je nieuwe gegevens niet opgeslagen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik mijn gegevens invullen?
Ga naar www.srbeautyshop.be
Klik rechts bovenaan op 👨🏼💼 'Mijn Account'
Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'inloggen'
Klik rechts bovenaan weer op 'Mijn Account'
Kies voor 'Mijn gegevens'
Vul uw gegevens in. (zakelijk of particulier )
Hoe wijzig ik mijn adres en andere gegevens?
Volg de onderstaande stappen om je adres of andere gegevens te wijzigen in jouw account:
Ga naar www.srbeautyshop.be
Klik rechts bovenaan op 'Mijn Account'
Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'
Klik rechts bovenaan weer op 'Mijn Account'
Klik op het onderdeel dat je wilt wijzigen
Kun je niet inloggen met jouw persoonlijke account of worden je nieuwe gegevens niet opgeslagen? Neem dan contact met ons op.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ben je het wachtwoord van je account vergeten? Via de website SR Beauty shop stel je dit eenvoudig opnieuw in.
Ga naar www.srbeautyshop.be
Klik rechts bovenaan op 'Mijn Account'
Klik bij het inlogscherm op 'Wachtwoord vergeten'
Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verstuur’; binnen enkele minuten ontvang je een e-mailbericht. Klik op de link in dit e-mailbericht om een nieuw wachtwoord aan te maken
Vul het gewenste wachtwoord tweemaal in en klik op ‘Verander wachtwoord’ om het op te slaan.
Kun je niet inloggen met jouw persoonlijke account of worden je nieuwe gegevens niet opgeslagen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik het B2B inlog wachtwoord verkrijgen?
Bezorging
Bezorgen jullie ook gratis?
Ja. Wist u dat wij gratis bezorgen binnen Nederland, België, Frankrijk en Duitsland? Als u een bestelling plaatst vanaf €499,99 dan bezorgen wij deze gratis.
Voor bestellingen tot €499,99 berekenen wij Nederland €9,45, Belgie €6,85, Frankrijk €16,50 en Duitsland €16,50 bezorgkosten.
Wilt u uw bestelling laten bezorgen in een ander land? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden en bezorgkosten.
Wat is de levertijd?
De verwachte levertijd voor elk product vindt u op de productpagina.
Is mijn bezorging vertraagd?
Controleer in uw account de bezorgstatus en e-mail met tracking code. Wacht enkele dagen indien nodig. Neem contact met ons na 10 werkdagen en vermeld uw ordernummer.
Met wie bezorgen jullie?
Voor de bezorging van uw bestelling werken we samen met meerdere vervoerders, waaronder Bpost, PostNL, DPD, GLS, DHL en Dachser, afhankelijk van de aard en omvang van uw producten.
Reparatie en onderhoud
Zie hier meer over reparatie en onderhoud.
Hoe vraag ik een reparatie- of onderhoudsbeurt aan?
Meld uw reparatie eenvoudig aan via ons online reparatieformulier.
Hoe lang ben ik mijn product kwijt?
De tijd die nodig is voor een reparatie varieert per product en probleem. Gemiddeld duurt het 5 tot 10 werkdagen vanaf het moment dat de technische dienst uw product ontvangt. U wordt direct geïnformeerd zodra de reparatie voltooid is.
Wie voert de reparatie of onderhoudsbeurt uit?
De leverancier van uw product.
Valt de reparatie onder de garantie?
Reparatiekosten zijn afhankelijk van garantie, oorzaak en slijtage:
- Binnen garantie & fabricagefout: Reparatie is gratis.
- Defect door eigen schuld: Reparatie is mogelijk tegen betaling, kostenopgaaf volgt na onderzoek.
- Slijtage onder normaal gebruik: Vervanging van onderdelen die normaal slijten valt niet onder de garantie.
Hoeveel kost een onderhoudsbeurt?
Meestal €50 - €80, afhankelijk van product en leverancier. Bij noodzakelijke reparatie ontvangt u een kostenspecificatie als het niet onder garantie valt.
Kan ik een aanvraag indienen als ik geen klant ben?
Ja, maar alleen als het product in ons assortiment zit
Kan ik mijn salonmeubel laten repareren?
Ja, mits wij het product in ons assortiment hebben.
- Afhaalkosten met doos en pallet: €150 excl. btw. U bent verantwoordelijk voor veilig verpakken.
- Start het reparatieproces via het online reparatieformulier.
Bestellen
Zie hier meer over bestellen.
Kan ik bestellen zonder account?
Ja, u kunt bestellen zonder account door te kiezen voor 'afrekenen als gast'. Echter, een account biedt voordelen zoals eenvoudiger bestellen en updates over aanbiedingen, product loterijen en promoties.
Hoe bestel ik met account?
Klik rechts bovenaan op 'Mijn Account'
Vul jouw e-mailadres en wachtwoord tweemaal in en klik op 'Account aanmaken'
Jouw account is aangemaakt. Je ontvangt spoedig een e-mail met daarin instructies om je account te activeren..
Om te kunnen inloggen moet je alleen nog je e-mailadres verifiëren. Klik op de link op je email uw account word geactiveerd.
Jouw account is aangemaakt. Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in. Je bent nu ingelogd op de website.
Bestel na succesvolle registratie met account.
Hoe kan ik een zakelijke bestelling plaatsen?
- Voer uw bedrijfsnaam in tijdens het betaalproces voor een factuur op naam van uw bedrijf.
- Zowel Belgische als niet-Belgische zakelijke klanten kunnen hun btw-nummer invoeren op de winkelwagenpagina of in de admin van hun account. Voor niet-Belgische zakelijke klanten wordt bij een goedgekeurd btw-nummer (automatische validatie) de btw verlegd naar 0%.
Kan de BTW worden verlegd?
Ja. U kunt uw btw-nummer invoeren op de winkelwagenpagina of in de admin van uw account. Voor niet-Belgische zakelijke klanten wordt bij een goedgekeurd btw-nummer (automatische validatie) de btw verlegd naar 0%.
Retour
Zie hier meer over retourneren.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
- Retour aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst.
- Product(en) moet(en) in originele staat en onbeschadigd teruggestuurd of opgehaald worden.
- Aankoopbedrag minus verzendkosten wordt terugbetaald.
- Retour via online retourformulier aanmelden.
- Na 14 dagen alleen reparatie, geen retour of omruiling.
Hoe stuur ik een product retour?
Retourneren bij srbeautyshop.be is eenvoudig.
Salonmeubilair (behandelstoelen etc.): Binnen 14 dagen retourneren of ruilen tegen de volgende kosten:
- Met originele transportdoos & pallet: €150 ex. BTW.
- Zonder originele doos & pallet: €300 ex. BTW voor pallet- & doosloze afhaal + €90 ex BTW voor herpakken in nieuwe doos en pallet in ons magazijn
Overige producten: Binnen 14 dagen kunt u:
- Gratis ruilen.
- Gratis retourneren voor volledige teruggave.
Let op, altijd:
- Verzendkosten worden niet terugbetaald.
- Na 14 dagen alleen reparatie mogelijk.
- Gebruik het online retourformulier om uw keuze door te geven.
Kan ik mijn salonmeubel (b.v. behandelstoel) retourneren?
Ja, het is mogelijk om uw salonmeubel of een ander groot product bezorgd op een pallet binnen 14 dagen na levering te retourneren. Houd er echter rekening mee dat afhankelijk van het scenario van uw retourzending er kosten in rekening gebracht kunnen worden.
Transportdoos en pallet bewaard
- Ruilen of retourneren: U bent verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het product in de doos. Het afhalen van uw product brengt retourkosten van €150 excl. BTW met zich mee.
Transportdoos en pallet niet bewaard of in slechte staat
- Ruilen: Indien mogelijk kunt u het pallet en de doos van het vervangend product gebruiken voor de verzending. U bent verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het product in de doos. Het afhalen van uw product brengt retourkosten van €150 excl. BTW met zich mee.
- Retourneren: Voor het speciaal pallet- en doosloos transport van uw product brengen wij €300 excl. BTW kosten in rekening. Voor herpakken in nieuwe doos en op pallet plaatsen in ons magazijn brengen wij €90 excl BTW in rekening.
In alle scenarios geldt dat de leverancier uw product zal controleren op gebruikssporen en/of schade na aankomst van de retourzending. Wanneer gebruikssporen of schade worden aangetroffen, zal een deel van de aankoopbedrag in mindering worden gebracht op het te retourneren aankoopbedrag. Dit deel is afhankelijk van de gebruikssporen en/of schade en wordt bepaald door de leverancier.
Hoe verloopt het retourproces?
Voor het retourneren van salonmeubels - b.v. behandelstoelen - en andere grote producten die bezorgd zijn op een pallet:
- Meld uw retour aan via het online retourformulier
- U ontvangt een e-mail met instructies.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour ontvangt u het retourbedrag terug.
Voor het retourneren van andere producten:
- Meld uw retour aan via het online retourformulier.
- U ontvangt een e-mail met instructies, een gefrankeerd verzendlabel en een retourdocument.
- Pak uw product(en) stevig in en voeg het retourdocument bij de producten.
- Plak het verzendlabel op de doos en geef uw pakket af bij een verzendpunt.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van het retour ontvangt u het aankoopbedrag terug.
Hoe word ik terugbetaald?
Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Hoe meld ik transportschade?
Meld transportschade binnen 7 dagen na bezorging van het product. Dan ontvangt u kosteloos een vervangend product. Schade gemeld na 7 dagen wordt behandeld als reparatieaanvraag. U kunt ook binnen 14 dagen retourneren. Kosten voor schade worden van het te restitueren bedrag afgetrokken.
Betalen
Zie hier meer over betalen.
Hoe accepteren jullie betalingen?
Wij accepteren bijna alle betaalmethoden!
Bancontact Mister Cash, iDEAL, Betalen bij afhalen, Vooraf overmaken, Overschrijving en dit allemaal dankzij de integratie van Mollie! Verbeterde en beveiligde betaaltransacties zijn gegarandeerd via deze betaalmethoden.
Kan ik betalen via bankoverschrijving?
Ja, selecteer 'Bankoverschrijving' bij betalen. Maak het bedrag over naar BE35377046754037, op naam van Patrice Fransez, onder vermelding van uw ordernummer. Na ontvangst van uw betaling verwerken we uw bestelling.
Privacy
Zie hier meer over Privacy.
Waarom hebben jullie mijn gegevens nodig?
Om uw bestelling te verwerken en u op de hoogte te houden van de levering hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betalingsgegevens nodig. Uw persoonlijke gegevens en bestelgegevens worden bewaard om uw winkelervaring te personaliseren en u te adviseren over producten. Wij verzamelen ook gebruiksgegevens om onze website te verbeteren. Als u een account aanmaakt bewaren wij uw gegevens op een beveiligde server zodat u deze niet opnieuw hoeft in te vullen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Wij respecteren uw privacy en behandelen uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk. Wij gebruiken uw gegevens alleen voor het verwerken van uw bestelling en met uw toestemming voor andere doeleinden, zoals het personaliseren van onze website en het informeren over speciale aanbiedingen. Wij zullen uw gegevens niet verkopen aan derden, maar delen deze alleen met partijen die betrokken zijn bij de verwerking van uw bestelling, zoals transportbedrijven. U kunt erop vertrouwen dat uw gegevens veilig worden bewaard en alleen worden gebruikt voor de aangegeven doeleinden.
Verkopen jullie mijn gegevens?
Nee, bij Srbeautyshop.be respecteren we de privacy van onze klanten en zullen we uw persoonlijke gegevens niet verkopen aan derden. We zullen uw gegevens alleen delen met derden die betrokken zijn bij de verwerking van uw bestelling, zoals transportbedrijven. Zowel onze medewerkers als de derden die we inschakelen zijn verplicht om uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk te behandelen.
Hoe worden mijn gegevens beschermd?
Bij Srbeautyshop.be behandelen wij uw persoonlijke gegevens uiterst zorgvuldig en garanderen wij dat deze te allen tijde beschermd en vertrouwelijk behandeld worden. Om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen maken wij gebruik van beveiligde verbindingen (SSL-certificaten) en zorgen wij voor een veilige opslag van uw gegevens op onze servers. Onze medewerkers en door ons ingeschakelde derden zijn bovendien verplicht om de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens te respecteren.
Wat als mijn vraag niet is beantwoord?
Geen antwoord gevonden? Neem gerust contact met ons op.